O ΒΑΣΙΛΗΣ Α. ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

O ΒΑΣΙΛΗΣ Α. ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

O ΒΑΣΙΛΗΣ Α. ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, Βασίλης Α. Υψηλάντης, σχετικά με το νομοσχέδιο για την Παιδεία επισημαίνει τα ακόλουθα:

Οι Έλληνες πολίτες και ιδιαίτερα οι νέοι αναζητούσαν μια ριζική αλλαγή στον ταλαιπωρημένο χώρο της Παιδείας. Αυτό ακριβώς επιδιώκεται με το το νομοσχέδιο Κεραμέως, οι βασικοί άξονες του οποίου αφορούν την ενίσχυση της αυτονοµίας των σχολικών µονάδων, την θέσπιση µηχανισµού αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών ως µηχανισµού βελτίωσης και ενδυνάµωσης, καθώς και την ενίσχυση των δοµών εκπαίδευσης ως κρίσιµων πυλώνων για την αποτελεσµατική παιδαγωγική υποστήριξη του αυτόνοµου σχολείου. Τα σχολεία θα έχουν αυτονομία, οι εκπαιδευτικοί θα µπορούν να επιλέγουν ελεύθερα τα βιβλία που θα διδάσκουν, όπως και τον τρόπο µε τον οποίο θα οργανώνουν τις δοκιµασίες αξιολόγησης.

Οι διευθυντές των σχολείων, θα µπορούν να λαµβάνουν αυτόνοµα διάφορες αποφάσεις, µε τις οποίες θα τροποποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και θα έχουν ουσιαστικές αυτοτελείς αρμοδιότητες για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων που διευθύνουν. Η πρόβλεψη για διενέργεια εξετάσεων σε εθνικό επίπεδο στη ΣΤ’ ∆ηµοτικού και τη Γ’ Γυµνασίου, αντιγράφοντας το µοντέλο των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών, κάτι που το υπουργείο ονοµάζει «ελληνική PISA», όπως είναι το όνοµα του διεθνούς τεστ αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήµατος. Στόχος δεν είναι η αξιολόγηση των µαθητών, αλλά η εξαγωγή συµπερασµάτων για την αποτελεσµατικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η δοκιμασία αυτή θα έχει βελτιωτικό, µη τιµωρητικό χαρακτήρα και θα δίνει έµφαση στη διαρκή επιµόρφωση, όπου προκύπτει ανάγκη. Θα υιοθετηθεί µια 4βάθµια κλίµακα αξιολόγησης, που δεν θα αφορά µόνο στη διδακτική επάρκεια, αλλά και στην εν γένει παιδαγωγική ικανότητα και στην υπηρεσιακή συνέπεια.

Το αποτέλεσµά της δεν θα επιφέρει bonus ή συνέπειες στους εκπαιδευτικούς, αλλά θα παίζει έναν ρόλο στην ιεραρχική εξέλιξή τους σε θέσεις ευθύνης. 

Ενισχύεται -σε πρώτη φάση- το ανθρώπινο δυναµικό και περιλαµβάνει, µεταξύ άλλων, 1.100 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. Επίσης, εισάγεται ο θεσµός του επόπτη ποιότητας, ενώ αυξάνονται σε αριθµό οι σύµβουλοι Εκπαίδευσης, που θα βρίσκονται οργανικά πιο κοντά στις σχολικές µονάδες, για να υποστηρίζουν έµπρακτα και σε καθηµερινή βάση την εκπαιδευτική κοινότητα. Συµπληρωµατική των δοµικών αλλαγών είναι και η αναδιοργάνωση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Η δευτεροβάθµια εκκλησιαστική εκπαίδευση εντάσσεται στη γενική δευτεροβάθµια εκπαίδευση υπό την εποπτεία του κράτους, ενώ τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι µαθητές των εκκλησιαστικών σχολείων θα επιλέγονται βάσει κριτηρίων. Επιπλέον, δηµιουργούνται 3 Σχολές Μαθητείας Υποψήφιων Κληρικών (ΣΜΥΚ), ενώ απαραίτητη προϋπόθεση για να µισθοδοτηθεί ένας κληρικός από το ∆ηµόσιο θα είναι η κατοχή ∆ιπλώµατος ΣΜΥΚ ή πτυχίου ΑΕΙ.

Η διατήρηση αλλά και η επιδιωκόμενη αναβάθμιση της Πατμιάδος, ενός εκ των πλέον ιστορικών σχολείων της χώρας, ικανοποιεί τους Δωδεκανήσιους.

Τέλος μια πολύ σημαντική τροπολογία εκσυγχρονίζει τη λειτουργία του Οργανισμού Διαχείρισης Κτημάτων Βακούφ Ρόδου και Κω και των Ιδιωτικών Βακούφ σ’αυτά τα νησιά.

Close